2,363 posts

Видеоуроки Шрилы Прабхупады с субтитрами (1000) и СОРОК ПЛЕЙЛИСТОВ Перейдите по ссылке:
https://www.youtube.com/@gargamunidas9220/плейлисты Show more

Проповедь – это делиться; Делиться — значит проповедовать

For Srila Prabhupada Subtitled Video Classes (1,000) with FORTY PLAYLISTS Go to:
https://www.youtube.com/@gargamunidas9220/playlists
Preaching is Sharing; Sharing is Preaching
50 people reacted
1.1K views
**Тема** - ''Истина через разум''.......

Вопрос: Каковы характеристики 'Истины''? И как человекShow more получает Истину?

Прабхупада: Да. Истина через разум. Конечно, человеческий разум несовершенен; поэтому откровение также необходимо. Итак, эта истина, полученная с помощью логики, философии и откровения, является настоящей истиной. Наш процесс заключается в том, чтобы прийти к истине через гуру, духовного учителя, и он принимается как представитель Абсолютной Истины, Личности Бога, и он несет послание истины, потому что он увидел Абсолютную Истину через ученическую преемственность. Поэтому, если мы принимаем истинного духовного учителя (как) представителя Бога и удовлетворяем его смиренным служением, то по его милости и удовольствию мы можем познать Бога, духовный мир, через откровение. Поэтому мы выражаем свое огромное почтение духовному учителю и говорим: Если вы сможете удовлетворить духовного учителя, который несет послание Господа без каких-либо спекуляций, тогда Бог откроется. В другом месте сказано: Когда мы занимаем наши чувства в духе служения Верховному Господу, тогда Господь открывается. В другом месте сказано: Господь есть, но тот, кто занят любовным служением Господу, он получает прямую связь с Господом, а также наставления, так что преданный может войти в духовный мир.»> Ссылка. VedaBase => Фома Аквинский (Диалектический спиритуализм)

*Topic**-''Truth Through Reason''.......

Question: What are the Characteristics of 'Truth'? And How does One Receive Truth?

Prabhupada: Yes. Truth, through reason. Of course human reason is not perfect; therefore revelation also wanted. So that truth arrived at by logic, philosophy and revelation, that is real truth. Our process is to arrive the truth through guru, spiritual master, and he is accepted as representative of the Absolute Truth, Personality of Godhead, and he carries the message of truth because he has seen the Absolute Truth through disciplic succession. So if we accept the bona fide spiritual master (as) representative of God and please him by submissive service, then by his mercy and pleasure we can understand God, the spiritual world, by revelation. We offer, therefore, our great respect to the spiritual master and say, If you can please the spiritual master, who is carrying the message of the Lord without any speculation, then God becomes revealed. Another place it is said, When we engage our senses in the spirit of service to the Supreme Lord, then Lord becomes revealed. In another place it is said, The Lord is there, but one who is engaged in loving service to the Lord, he gets direct connection with the Lord, and the instruction also, so that the devotee may be able to enter the spiritual world.»> Ref. VedaBase => Thomas Aquinas (Dialectic Spiritualism)
32 people reacted
263 views
*Тема* - Теневая истина... Шрила Прабхупада объясняет концепцию Истины...

Вопрос: Поскольку Майя - одна из энергий Кришны, можно ли МайюShow more принять за Истину??....

Прабхупада: Майя не существует, но она кажется истиной. Тот же пример: тень не существует, но она также выглядит как мой палец, и все в точности. В зеркале вы видите свое лицо в точности таким же, но это неправда. Истина одна. Истина не может быть двумя типами истины. То, что принимается за истину в настоящий момент, и на опыте он приходит к правильной истине, называется майей. Когда мы находим другую конкурирующую истину, это майя. Истины не может быть две. Противоположность - майя. Противоположность истине - майя. Одна истина - настоящая истина, другая истина - тень истины. Это не истина, это тень. Это точный язык. Тот же пример мы можем привести: вы видите свое лицо в зеркале, как совершенно то же самое, но это тень; следовательно, это неправда. Вы не можете сказать, что это отражение вашего лица в зеркале является другим типом истины. Условная истина является неправдой. Вы не можете сказать, что, поскольку кто-то пытается быть имитацией Бога, это другая истина. Вы не можете этого сказать. Это майя. Не может быть второго Бога. Бог один. Это истина, абсолютная истина. Наша точка зрения заключается в том, что мы не принимаем это утверждение, что есть два типа истины. Это совершенно неприемлемо. Истина одна. Абсолютная истина одна. Тогда он может сказать, что абсолютная истина и относительная истина, а не два типа истины. Это мы принимаем. Есть истины, относительная и абсолютная. Противоположность — майя. Майя — не истина. Майя — иллюзия.»> Ссылка. VedaBase => Готфрид Вильгельм фон Лейбниц (Диалектический спиритуализм)

*Topic*-Shadow Truth...Srila Prabhupada explains Truth conception....

Question: Since Maya is One of Krsna's Energies, Can Maya be Accepted as Truth??....

Prabhupäda: Mäyä has no existence, but it appears like truth. The same example: the shadow has no existence, but it also looks like my finger, and everything exactly. In the mirror you see your face exactly the same, but it is untruth. The truth is one. Truth cannot be two types of truth. What is taken as truth for the present moment, and by experience he comes to the right truth, that is called mäyä. When we find another competitor truth, that is mäyä. Truth cannot be two. The opposite is maya. Opposite to truth is maya. One truth is real truth, another truth is shadow truth. It is not truth, it is shadow. That is the exact language. The same example we can give: you see your face in the mirror as exactly the same, but it is shadow; therefore it is untruth. You cannot say that this reflection of your face on the mirror is another type of truth. The conditional truth is the untruth. You cannot say that because one is trying to be imitation God, that that is another truth. You cannot say that. That is mäyä. There cannot be a second God. God is one. That is truth, absolute truth. Our point is that we do not accept this proposition, that there are two types of truth. That is not at all acceptable. Truth is one. Absolute truth is one. Then he can say that absolute truth and relative truth, not that two types of truth. That we accept. There are truths, relative and absolute. Opposite is maya. Maya is not truth. Maya is illusion.»> Ref. VedaBase => Gottfried Wilhelm von Leibnitz (Dialectic Spiritualism)
15 people reacted
129 views
Вопрос: О чем следует думать во время воспевания?....

Прабхупада: Воспевание? Вы просто слышите. Когда вы говорите «ХареShow more Кришна», вы пытаетесь услышать сам звук, «Харе Кришна». Вот и все. Ничего больше. Это медитация. Ваш язык и ваше ухо должны быть заняты звучанием этой трансцендентной вибрации, «Харе Кришна». Лучшая медитация. Это также принимается в Бхагавад-гите: лучшая медитация. Вы не держите свой ум где-то еще. Вы держите свой ум на воспевании. «Харе Кришна» и слушаете. Так что это отзывчиво. Когда я воспевал, вы слышали; когда вы воспевали, я слышал. Так что это обмен. Я слышу ваше воспевание, вы слышите мое воспевание. Таков процесс. Так что нет возможности думать о чем-то другом. Лучший и самый легкий тип медитации. Полностью. На самом деле. Вы сразу же оказываетесь на трансцендентном уровне. Поэтому мы чувствуем танец. Поэтому практикуйте это, и вы увидите, насколько вы духовно продвинетесь.»> Ссылка VedaBase => Шри Чайтанья-чаритамрита, Мадхья-лила 6.254 – 8 января 1968 г., Лос-Анджелес

Question: What Should One be Thinking about When Chanting?....

Prabhupada: Chanting? You simply hear. When you say "Hare Krsna," you try to hear the very sound, "Hare Krsna." That's all. Nothing more. This is meditation. Your tongue and your ear should be engaged in sounding this transcendental vibration, "Hare Krsna." Best meditation. This is also accepted in Bhagavad-gita: the best meditation. You don't keep your mind elsewhere. You keep your mind on the chanting. "Hare Krsna," and hear. So this is responsive. When I was chanting, you were hearing; when you were chanting, I was hearing. So it is exchange. I hear your chanting, you hear my chanting. This is the process. So there is no possibility of thinking anything else. Best and the easiest type of meditation. Fully. Actually. You at once become on the transcendental plane. Therefore we feel dancing. So practice it and you'll see how spiritually you are making advancement.»> Ref. VedaBase => Sri Caitanya-caritamrta, Madhya-lila 6.254 – January 8, 1968, Los Angeles
33 people reacted
358 views
Тема* - Имена Кришны исчисляются в соответствии с Его играми. Поэтому у Него так много имен...........
Show more
Прабхупада: Другое имя Кришны - Партха-саратхи. Партха. Имя Арджуны - Партха. Партха означает "сын Притхи". Другое имя Кунти - Притха. Отца Кунти звали Притху, поэтому имя Кунти было Притха. Поэтому имя Арджуны было Партха. И поскольку Кришна служил колесничим Кришны, Его другое имя - Партха-саратхи. Так что это факт, что у Бога нет имени. Иногда некоторые философы говорят, что "У Бога нет имени". Это факт. Но почему у Бога так много имен? Эти имена исчисляются в соответствии с Его играми. Так же как Кришна известен как Деваки-нандана. Поскольку Он явился как сын Деваки, поэтому Его имя - Деваки-нандана - по действию. Кришну называют Яшода-нанданой. Поскольку Кришна действовал как сын Матери Яшоды, Его зовут Яшода-нанданой. Имя Кришны — Радха-рамана. Поскольку Кришна наслаждался с Радхарани, Его зовут Радха-рамана. Имя Кришны — Говинда. Поскольку Он доставлял удовольствие даже коровам, Его зовут Говинда. Или Кришна доставляет удовольствие всем чувствам; поэтому Его зовут Говинда. Существует так много тысяч и миллионов имен Кришны. На самом деле, Его имя исчисляется по отношению к преданному. Это имя Кришны. И преданные есть во всех сферах жизни — среди людей, среди полубогов, среди растений, среди деревьев, среди животных, среди насекомых. Повсюду у Кришны есть Свои отношения. Поэтому верховное имя Господа — Кришна. Кришна означает всепривлекающий. Таково значение.»> Ссылка. VedaBase => Шримад-Бхагаватам 1.16.16 – 11 января 1974 г., Лос-Анджелес

Topic*-Krsna's Names are Calculated According to His Pastime. Therefore He has so Many Names...........

Prabhupada: Krsna's another name is Partha-sarathi. Partha. Arjuna's name is Partha. Partha means "the son of Prtha." Kunti's another name is Prtha. Kunti's father's name was Prthu, so Kunti's name was Prtha. Therefore Arjuna's name was Partha. And because Krsna served as the chariot driver of Krsna, His another name is Partha-sarathi. So it is a fact that God has no name. Sometimes some philosopher says that "God has no name." That is fact. But why God has so many names? These names are calculated according to His pastime. Just like Krsna is known as Devaki-nandana. Because He appeared as the son of Devaki, therefore His name is Devaki-nandana — by the action. Krsna is known as Yasoda-nandana. Because Krsna acted as the son of Mother Yasoda, His name is Yasoda-nandana. Krsna's name is Radha-ramana. Because Krsna enjoyed with Radharani, therefore His name is Radha-ramana. Krsna's name is Govinda. Because He gave pleasure even to the cows, therefore His name is Govinda. Or Krsna gives pleasure to every sense; therefore His name is Govinda. There are so many thousands and millions of names of Krsna. Actually, His name is calculated in relationship with devotee. That is Krsna's name. And there are devotees in all fields of life — amongst human being, among demigods, among plants, amongst trees, among animals, among insects. Everywhere, Krsna has got His relationship. So therefore the supreme name of the Lord is Krsna. Krsna means all-attractive. That is the meaning.»> Ref. VedaBase => Srimad-Bhagavatam 1.16.16 – January 11, 1974, Los Angeles
10 people reacted
110 views